Sunday, June 13, 2010

Kerajaan Selangor Mahu Sekolah Agama Di Perkasa

Jawatankuasa Tetap Pendidikan Kerajaan Selangor meletak guru sebagai pencorak masyarakat cemerlang.Sekiranya 'angsa yang bakal melahirkan telur emas' ini tidak dipupukkan keupayaan mereka mana mungkin mereka yang diambil sebagai orang berautoriti oleh pelajar mampu menjalankan tugas mereka sebagai pencorak yang berkesan.
Natijahnya, guru-guru yang tidak mempunyai visi dan misi yang jelas sememangnya TIDAK MAMPU mendidik pelajar menjadi seorang manusia yang berjaya dalam hidupnya. Guru-guru yang tidak menyedari nilai kerjayanya tidak akan 'perform' dengan terbaik. Bahkan akan sambil lewa dan tidak peduli dengan tindak tanduk muridnya yang sekarang ini semakin sukar dan kompleks untuk dikawal.
Menyedari hakikat ini, STANDCO PENDIDIKAN SELANGOR dengan kerjasama MAJLIS PERMUAFAKATAN PIBG memberi pendedahan kepada para guru-guru melalui seminar-seminar keilmuan dengan penglibatan bekas guru yang sudah menjadi pakar motivasi PAK ENGKU yang rata-ratanya diterima dengan sangat baik oleh peserta seminar. Ada yang curi-curi datang hingga dua kali. Ramai juga yang rekomen kepada rakan guru yang lain untuk ikut serta. Bahkan ada y ang sanggup menghantar kawan yang direkomen.
Alhamdulillah dengan teknik dan taktik tersendiri yang mampu membuka ruang kepada guru-guru hingga terdorong untuk terlibat aktif dalam games/aktiviti yang membina dan merangsang keupayaan diri/kemahiran berpasukan.Mudah-mudahan obor-obor masyarakat yang terpasak aqidah Islamiyyah yang mantap mampu menyinar sanubari 'kain-kain putih' yang bersekolah dengannya.Agar visi SELANGOR untuk menjadi baldatun toyyibatun wa robbun ghafuur akan tercapai insyaallah dengan pengupayaan maksima modal insan utama ini. AMIN

No comments:

Post a Comment