Saturday, July 3, 2010

Pertandingan Menulis BUKU SKRAP

Untuk menyemarakkan minat dan tabiat menulis di kalangan rakyat SELANGOR, EXCO Pendidikan melalui PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR telah menganjurkan pertandingan tulisan buku skrap bertajuk 'JEJAK ILMUWAN'. 400 peserta daripada pelbagai sekolah di seluruh Selangor. Meliputi sekolah rendah dan kategori sekolah menengah.
Komitmen guru-guru yang membimbing pelajar ini juga amat dihargai dan sekalung tahniah kepada guru-guru yang tulus membantu mencorak anak bangsa ini.
EXCO Pendidikan Selangor, YB DR HJH HALIMAH ALI mahu melihat seramai mungkin penulis-penulis dilahirkan di Selangor dalam masa terdekat. Bakat terpendam mereka harus dicungkil agar kreativiti penulisan mereka boleh menambahkan lagi kuantiti dan kualiti bahan bacaan serta sumber ilmu di Selangor ini.Generasi muda yang kita pupuk minat dan kesedaran menulis di peringkat awal sudah tentunya boleh melonjakkan lagi penghasilan karya-karya dan sumber rujukan ilmu di Selangor ini.Kita berdoa impian untuk menjadikan Selangor ini HUB ILMUWAN HUB PEBNDIDIKAN akan kesampaian jua insyaallah.Amin

No comments:

Post a Comment