Saturday, July 3, 2010

GERAKAN MENULIS SELANGOR-buku skrap


Untuk menjadi Selangor sebagai HUB ILMUWAN HUB PENDIDIKAN selain daripada GERAKAN MEMBACA PERDANA yang telah dijayakan pada HARI ILMU SELANGOR 26/6/10, EXCO PENDIDIKAN,PENDIDIKAN TINGGI DAN PEMBANGUNAN MODAL INSAN NEGERI SELANGOR telah memulakan GERAKAN MENULIS PERDANA.
Gerakan Menulis Perdana ini mendapat restu daripada DYMM SULTAN SELANGOR yang telah menandatangani tanda pengiktirafannya kepada projek khas ini.Buku mega yang akan ditulis oleh sekurang-kurangnya seribu orang akan dimulakan oleh YAB DATO'MENTERI BESAR, YB-YB semua EXCO, ADUN, AHLI PARLIMEN, Pegawai-pegawai kerajaan, DATUK BANDAR/YDP/Pegawai daerah/Pengarah/ketua jabatan dan agensi kerajaan, syarikat swasta, pensyarah/OBD,penghulu;ketua kampung;ahli majlis;guru/pelajar/pekerja kilang/ladang; petani, peladang,nelayan,suri rumah,NGO, dll. Semua kaum dilibatkan.
TAJUK BUKU ialah SELANGOR NEGERI IDAMAN, MAJU,SEJAHTERA DAN BERKEBAJIKAN. Akan ditulis selama 6bulan untuk dipersembahkan kepada DYMM SULTAN pada HARI ILMU SELANGOR JUN 2011 insyaallah. Bagi sesiapa warga SELANGOR yang berminat sila hantar tulisan anda ke PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR SHAH ALAM yang dilengkapi dengan nama penuh dan no.kad peneganalan serta alamat.

No comments:

Post a Comment