Tuesday, November 8, 2011

SJKT dapat RM1,385,400 daripada kerajaan Pakatan Rakyat Selangor

Shah Alam

Setelah menerima bantuan pendidikan fasa pertama untuk kesemua 97 buah SJKT pada 9.6.11 melalui Pusatb Khidmat Masyarakat DUN masing-masing, SJKT menikmati sekali lagi bantuan fasa kedua daripada kerajaan Selangor.
Bagi peruntukan Fasa 2, sebanyak 43 buah sekolah layak menerima peruntukan pembangunan pendidikan yang berjumlah sebanyak RM1,385,400.
Penilaian dibuat ke atas permohonan daripada sekolah-sekolah adalah berdasarkan keutamaan dan keperluan sekolah tersebut seperti baikpulih, pembinaan infrastruktur dan program pembangunan pendidikan.
YB Dr Halimah dalam ucapannya menegaskan dengan peruntukan yang diberikan, jawatankuasa PIBG SJKT disaran untuk bekerjasama dengan pentadbiran sekolah, membantu merancang meningkatkan taraf pendidikan melalui peningkatan kemudahan infrastruktur dan menyediakan program-program pembangunan pendidikan yang berkualiti untuk para pelajar.
Ujar beliau lagi, PIBG SJKT juga hendaklah amanah dengan peruntukan ini.Semoga adanya bantuan daripada kerajaan negeri, prestasi SJKT boleh meningkat dalam mengeluar modal insan berguna.


No comments:

Post a Comment